OBCHODNÍ PODMÍNKY
Obecná ustanovení a vymezení pojmů
Tyto obchodní podmínky, stejně jako reklamační řád a podmínky ochrany osobních údajů, jsou součástí kupní smlouvy a jsou zobrazeny na webových stránkách internetového obchodu pb-dumazahrada.cz a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím. Obchodní podmínky, reklamační řád a podmínky ochrany osobních údajů blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího. Prodávajícím a provozovatelem internetového obchodu pb-dumazahrada.cz je Petra Bakurová, Škroupova 1010, 356 01 Sokolov, IČO: 74205692. Další informace naleznete na stránce Kontakt.
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů – dále jen „občanský zákoník“) a v případě, že je odběratelem spotřebitelem, pak i zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů).
Naše produkty dodáváme v rámci Karlovarského kraje. Zasílání produktů mimo kraj je vždy na základě oboustranné domluvy zejména z důvodu vysokých cen poštovného za těžké zboží.
Vymezení pojmů
Kupující, který není spotřebitelem – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Kupující, který je spotřebitelem – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. Spotřebitelská smlouva je smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající.
Prodávající / dodavatel – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
Reklamace – je uplatnění práv kupujícího z rozporu s kupní smlouvou, jakožto i uplatnění práv kupujícího plynoucích z odpovědnosti prodávajícího za vady.
Uzavření kupní smlouvy – objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.
Informace o uzavřené smlouvě a obchodních podmínkách
Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se plně seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi před vlastním uskutečněním objednávky souhlasí. Ustanovení obchodních podmínek stejně jako ostatní nedílné součásti kupní smlouvy jsou vyhotoveny v českém jazyce.
Veškeré informace a zobrazení zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
Je-li kupujícím spotřebitel, kupní smlouva je uzavřena okamžikem odeslání řádně a pravdivě vyplněné objednávky zboží prodávajícímu na základě nabídky prodávajícího, která je realizována prostřednictvím umístění zboží do katalogu. Prodávající je povinen neprodleně kupujícímu potvrdit doručení jeho objednávky e-mailem na adresu uvedenou v objednávce, který obsahuje shrnutí objednávky a další související informace o dodání zboží a další.
Jestliže se jedná o kupujícího, který není spotřebitelem, je kupní smlouva uzavřena okamžikem potvrzení objednávky kupujícího e-mailem zaslaným prodávajícím na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.
Uzavřením kupní smlouvy vzniká prodávajícímu závazek dodat zboží kupujícímu a převést na něj vlastnické právo ke zboží a kupujícímu vzniká závazek objednané zboží převzít a uhradit kupní cenu.
Ceny zboží jsou platné podle ceny zboží v okamžiku uskutečnění objednávky. Doba trvání akčních cen je do vyprodání zásob, pokud není stanoveno doplňující informací u výrobku jinak.
Veškeré ceny uvedené v ceníku jsou smluvní a konečné, provozovatel obchodu je plátcem DPH. Prodávající je oprávněn ceny zboží jednostranně měnit s tím, že na již uzavřenou kupní smlouvu nebude mít taková změna ceny vliv.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce a je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Zboží zůstává majetkem provozovatele do uhrazení plné ceny zboží.
Prodávající je oprávněn jednostranně odstoupit od uzavřené kupní smlouvy zejména v případě, že zboží není schopen dodat z jakýchkoliv (např. kapacitních) důvodů nebo že došlo ke změně dostupnosti zboží uvedené v katalogu.
Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel používá. Kupující i prodávající nesou vlastní náklady objednávky.
Zboží je obvykle expedováno do třetího pracovního dne od přijetí objednávky. V období zesílené poptávky se tato doba může prodloužit. Je-li tato doba delší než 10 pracovních dnů, bude prodávající kupujícího informovat elektronickou poštou.
Zboží dodáváme prostřednictvím přepravců na zvolenou adresu nebo na zvolené výdejní místo. Přepravci umožňují platbu při převzetí zásilky. Přepravci nám garantují doručení následující pracovní den po podání zásilky. Ve výjimečných případech se může zásilka zpozdit. Ceny přepravy a balného jsou stanoveny v „Ceníku doprav a plateb“ a jejich cena je kupujícímu zobrazována před ukončením objednávky.
Našim zákazníkům nabízíme dva nejrozšířenější způsoby úhrady zboží: zboží může být zasláno na dobírku (je zaplaceno při převzetí od přepravce), nebo může být zboží uhrazeno před expedicí převodem z účtu.
Ochranou zásilky se podle těchto obchodních podmínek rozumí služba prodávajícího, při jejímž objednání kupujícím se prodávající zavazuje pro případ, že dojde k poškození nebo ztrátě zboží při přepravě bezodkladně poté, co se o takové újmě na zboží prokazatelně dozví, odeslat kupujícímu nové zboží (má-li takové zboží na skladě, jinak bezodkladně po jeho naskladnění). Ztráta či poškození zboží, převzetí či odmítnutí převzetí poškozeného zboží kupujícím musí být doložitelné z trasování zásilky, kterou bylo zboží přepravováno, nebo ze škodního protokolu od přepravce o poškození takové zásilky.
Upozornění: rozměry, produktové fotografie a barevná vyobrazení na e-shopu jsou jen orientační, tudíž jsou možné jejich drobné odchylky.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
ZÁRUKY, ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY A REKLAMAČNÍ ŘÁD
Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy a mimosoudní řešení sporů
Spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží (dle ustanovení § 1829 občanského zákoníku). V této lhůtě musí spotřebitel učinit vůči prodávajícímu úkon, se kterým současná platná právní úprava spojuje projev vůle směřující k odstoupení od smlouvy (spolu s variabilním symbolem faktury) a nejpozději do 14 dnů od tohoto odstoupení zaslat nepoškozené a neznehodnocené zboží včetně kopie faktury, originálu záručního listu (pokud byl přiložen) a průvodního dopisu o odstoupení od kupní smlouvy o nákupu zboží, ve kterém bude uvedeno číslo objednávky, datum objednávky, jméno, příjmení, korespondenční adresa a telefonický kontakt na kupujícího a podpis kupujícího.
Zboží je spotřebitel povinen vrátit úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, včetně originálního obalového materiálu, ve stavu a hodnotě v jakém zboží převzal. Je-li součástí zboží dárkové balení, toto rovněž nesmí být poškozeno. Toto ustanovení zákona tak nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí dodavateli vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vráceno prodávajícímu. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, případně je znečištěné či opotřebované, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a úhradu vynaložených nákladů na uvedení zboží do odpovídajícího stavu (např. vyčištění, oprava nebo náhradní obal) nebo např. náklady na dopravu a další a započíst tento svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu. Přímé náklady spojené s vrácením zboží nebo zasláním finančních prostředků nese spotřebitel.
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o koupi zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu, při koupi zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího spotřebitele, jakož i při koupi zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení a zastarání a zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
Zboží zaslané zpět formou dobírky nebude přijato a odstoupení od smlouvy je neplatné.
Vrácení peněz
Peníze budou kupujícímu vráceny ve lhůtě do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
V případě vrácení zboží budou peníze zaslány kupujícímu na jeho účet, jehož číslo je povinen uvést v průvodním dopisu o odstoupení od kupní smlouvy, podmínkou je však potvrzení přijetí daňového dobropisu. Při neuvedení čísla účtu či nepotvrzení přijetí daňového dobropisu je částka v téže lhůtě automaticky připravena k čerpání pomocí dalšího nákupu nebo k osobnímu vyzvednutí v hotovosti.
Kontrola zásilky
Při převzetí zásilky je spotřebiteli doporučeno překontrolovat stav zásilky. Pokud je při převzetí zjištěno mechanické poškození obalu výrobku či neúplnost zásilky, je spotřebiteli doporučeno za přítomnosti dopravce vyhotovit do přepravních dokladů záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost dopravcem potvrdit, případně zboží nepřevzít. Spotřebitel tím značně zjednoduší a urychlí vyřízení celé věci. Tím samozřejmě není nijak dotčeno právo spotřebitele uplatnit reklamaci u prodávajícího.
Záruka a záruční doba
Je-li kupujícím spotřebitel, činí záruční doba (plynoucí ode dne převzetí zboží kupujícím) u spotřebního zboží 24 měsíců. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy lhůta k použití věci (expirace), skončí záruční doba uplynutím této lhůty. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě.
Na veškeré zboží poskytujeme záruku 24 měsíců. Na vady zboží vzniklé v důsledku opotřebení se nevztahuje záruka. Zboží se životností kratší než 24 měsíců je označeno vždy v nabídce prodávajícího. Neznamená to v žádném případě, že po uvedené době životnosti přestane výrobek fungovat. U těchto výrobků se již z jejich povahy a technologického zpracování předpokládá již při jejich výrobě zaručené užívání kratší než 24 měsíců při běžném užívání.
Životnost výrobku vymezuje dobu, po kterou je garantována bezchybnost výrobku a jeho funkčnost. Po uvedené době životnosti může dojít k takovému opotřebení výrobku, které znemožní jeho další používání. Není to ale důvod k reklamaci zboží. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady, které prokazatelně vznikly před ukončením udané životnosti výrobku, která je při běžném užívaní zaručena.
Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
Před prvním použitím je kupující povinen prostudovat záruční podmínky a návod na obsluhu zboží (je-li přiložen) a následně se těmito informacemi důsledně řídit. Na vady způsobené nesprávným použitím výrobku, v rozporu s návodem k použití se záruka nevztahuje.
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující spotřebitel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má spotřebitel právo na výměnu věci nebo má právo od kupní smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, pokud se stejná vada projeví potřetí.
Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
Záruční list
Prodávající poskytuje záruku písemnou formou (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení zboží obsahující údaje, které musí obsahovat záruční list. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.Řešení reklamace uplatněné spotřebitelem
Rozpor s kupní smlouvou
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od kupní smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Shodou s kupní smlouvou se zejména rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
Uplatnění reklamace
Za všech okolností se snažíme vyjít spotřebiteli vstříc. V případě, že spotřebitel objeví na zakoupeném zboží v průběhu záruční lhůty vadu, má právo na reklamaci.
Zašlete reklamované zboží s dokumenty a dle postupu, který je popsán v odstoupení od smlouvy.
Naše adresa pro uplatnění reklamace je:
Petra Bakurová, Škroupova 1010, 356 01 Sokolov
Vyřízení reklamace
Reklamace bude vyřízena nejdéle do 30 ti dnů od jejího uplatnění. V případě nevyřízení reklamace v této lhůtě má spotřebitel právo na výměnu zboží za stejnou novou bezvadnou věc, nebo může od kupní smlouvy odstoupit. Výběr mezi výměnou zboží a odstoupením od smlouvy náleží spotřebiteli.
Pokud byla reklamace oprávněná, má spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (zejména náklady na dopravu reklamovaného zboží k nám).
Našim cílem je vyřídit reklamaci ke spokojenosti kupujícího.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Osobní data kupujících jsou uchovávána v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Osobní údaje kupujících jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v naší databázi, a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu a jejich odstranění z naší databáze a další zákonná práva k těmto údajům.
Osobní údaje, která zákazník uvede při objednání, slouží výhradně pro potřebu prodávajícího a nebudou poskytnuta jiným subjektům. Výjimku představují externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný k bezproblémovému doručení zboží.
S osobními údaji zákazníka je nakládáno v souladu se zněním výše uvedeného zákona o ochraně osobních údajů.
Souhlas zákazníka se zasíláním novinek a probíhajících akcí dává právo Prodávajícího využít údaje typu e-mail či telefonní číslo k obchodním účelům, jakož i pro účely přímého marketingu včetně informací o poskytovaných a nově zaváděných službách a zboží. Souhlas zákazníka se zasíláním novinek a jiných obchodních sdělení je možné kdykoliv odvolat. Odvolání souhlasu je třeba podat písemně na výše uvedenou korespondenční adresu.
V případě dotazu k obchodním podmínkám a kupní smlouvě poskytne Prodávající Kupujícímu bezodkladně veškeré potřebné informace. Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.3.2021.